Om een Oosterse invloed meer of minder zit Nathan Daems niet verlegen. Dat bleek misschien slechts gedeeltelijk uit de richting die zijn composities uitgingen op het enkele jaren geleden verschenen debuut van zijn kwintet bij het W.E.R.F.-label, 'Praten dialect'. In verschillende andere bands toonde Daems echter wel zijn affiniteit met het Indische klankenspectrum. Binnen het Ragini Trio brengt hij een exotische harmonische impuls samen met een zin voor groove die soms zelfs aanleunt bij de funk. Het is vooral drummer Lander Gyselinck die er niet voor terugdeinst de muziek een slepende, hippe toets te geven.
In 'Bahja' staat melodie centraal. Het is Daems die een zangerige lijn uit zijn instrument slaakt, maar zonder de wiebelende ondersteuning van Gyselinck en contrabassist Marco Bardoscia zou het thema niet in een improvisatorische jungle kunnen duiken. Het zijn drums en bas die de niet van geweeklaag gevrijwaarde lyriek van Daems trefzeker naar een hoogtepunt voeren, waarna het nummer zich spontaan in de schulp van zijn oorspronkelijke rust terugtrekt.