Petersonic is Peter Baert, een in Brussel verblijvende elektronica-artiest. Reeds vanaf jonge leeftijd was hij wild van muziek, meer bepaald van orgels. Dat zijn vader kerkorganist was, was daar niet vreemd aan. Zowel bij de vader als bij de zoon ging de muzikale fascinatie echter verder dan alleen het orgel: reeds als vierjarige vergreep Peter Baert zich aan zijn vaders Juno 60 synthesizer om in de garage muziek te maken. Voor de overstap naar het verknippen van samples was het nog te vroeg, deze werd jaren later gezet. Met de pc en de meersporenopname begon zijn werkmateriaal daarna vaste vorm te krijgen, waarmee hij bij voorkeur het geluid van "echte" instrumenten bewerkt en er naar eigen goeddunken mee aan het knutselen slaagt. In 2004 verscheen Petersonics eerste (officiële) wapenfeit op zijn eigen Nisan label: de ep 'Touch#6'.
Oorspronkelijk was 'Attachment#1' een titelloze track die door Petersonic live gebracht werd tijdens de Liesbethwedstrijd 2004. Deze wedstrijd entte zich als elektronicaconcours op de Elisabethwedstrijd voor zang, waarbij de deelnemers aan de slag moesten met samples van klassieke, vocale muziek. Met 'Attachment#1' werd Petersonic laureaat. Ondanks het feit dat zijn werk zuiver elektronisch was, beklemtoont hij dat alles op deze opname live gebeurde: "Er was wel een basisstructuur vooropgesteld maar daar is in de live situatie nogal van afgeweken. De opname die het Concertgebouw gemaakt heeft (de enige die er van is) mist echter wel een stuk in het begin, de track begint eigenlijk met een normale zangstem die blijft hangen, als was het een fout op een cd." Bij In detail geeft Peter Baert een grondige analyse van zijn deze winnende track.