De kern van Chinese Man (de band en het eigen label van de bandleden) wordt gevormd door een dj-trio uit Marseille: Zé Mateo, SLY en High Ku. Ontstaan in 2004 kreeg hun bekendheid in 2006 een stevige boost toen Mercedes hun ‘I’ve Got That Tune’ gebruikte voor een reclamecampagne. In ‘I’ve Got That Tune’ sampelen ze de The Washboard Rhythm Kings, een jazzband uit de jaren ’30. Het is maar een van de vele insteken die Chinese Man neemt. Afrikaanse en Arabische klanken, Chinese tekstsamples en reggae vinden eveneens hun weg. Intussen heeft de groep drie full-albums uitgebracht: ‘The Groove Sessions’, ‘The Groove Sessions 2’ en ‘Racing With the Sun’ (2011). In 2011 was de band afsluiter op het Esperanzah festival in Floreffe.
In ‘Get Up’ gaat Chinese Man te leen bij de volksmuziek, wat resulteert in een heerlijk stuk hoempa-folkhop. De inbreng van enkele mc’s wordt afgewisseld met een gesampled refrein, een opgepitchte versie van ‘Lazy Lout’ (of ‘Get Up, Get Out’), een folksong die bekend is in versies van o.a. The Weavers en Nick Cave.