Andy Moor en Yannis Kyriakides runnen samen met ontwerpster/fotografe Isabelle Vigier runnen ze ook sinds 2001 het knappe Unsounds-label dat zich specialiseert in geluidskunst, elektronica en improvisatie. Moor, gitarist en een van de boegbeelden bij de Nederlandse band The Ex is niet vies van een experiment en benaderd zijn gitaar op alle mogelijke manieren: wilde, brute uithalen en weerbarstig, heerlijk wringend gitaargeweld wisselt hij af met ijle, minimale geluidsexploratie en daartussen is ook plaats voor een snuif melodie. Kyriakides is een componist van meer elektro-akoestische stukken waarbij vaak traditionele instrumenten worden gecombineerd met computer, elektronica en abstract geluidsmateriaal. Zijn composities zijn vaak minimaal, nogal hermetisch en vragen aandacht alvorens ze hun rijkdom prijsgeven. Moor en Kyriakides hebben tezamen al drie albums uit.
De track is geslecteerd uit hun 'Rebetika'-album, een eigenwijze ode van het duo aan deze Griekse blues. Kyriakides gebruikt oorspronkelijke rebetika-opnames die hij deconstrueert, vervormd, loopt, vertraagt of versnelt of volledig verkruimelt. 'Haremi' is omwille van het fragiele en subtiele geluid een van de meest toegankele tracks van het album. De track zet in met ijl, metaalachtig gepingel op gitaar. Mooie, galmende klanken die een vage, dromerige melodie suggereren zetten aan, vergezeld van langer aangehouden klanken . Bijna twee minuten ver zorgt een plotse, maar mooie verschuiving in de klankkleur voor een soort van break. Een nadrukkelijker aanwezige gitaar kondigt wat later de herneming van de vage melodie aan, waarna het stuk zich meer opent. Later volgt nogmaals dezelfde klankverschuiving die ook deze keer nog eens mooi oplost en eindigt in een herneming van het hoofdthema.